Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego [BUD-4]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej

  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek, do którego należy dołączyć :

    1. Zgodę właściciela obiektu budowlanego lub jej kopię;
    2. Szkic usytuowania obiektu budowlanego;
    3. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
    4. Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
    5. Pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000; 
    6. Projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb;
    7. W przypadku działania przez pełnomocnika - upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/;
    8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

    UWAGA: Wniosek składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego. Formularze wniosków w formie dokumentu elektronicznego udostępnia GUNB pod adresem elektronicznym:  https://e-budownictwo.gunb.gov.pl

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Wydanie decyzji - 36,00 zł

    W przypadku działania przez pełnomocnika 17 zł za użycie pełnomocnictwa.

    Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza
    ING Bank Śląski S.A. Oddział Nowy Sącz nr 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa – z-ca dyr wydz. 
          tel. 18 41 41 862,    pok. 302
    2. Jarosz Aneta - inspektor 
      tel. 18 41 41 873,   pok. 302
    3. Wiktor Małgorzata - inspektor
      tel. 18 41 41 852,   pok. 302
    4. Banach Sylwia – samodzielny referent dla Gminy Łącko i Gminy Rytro
      tel. 18 41 41 869,   pok. 303b
    5. Bomba Andrzej - podinspektor dla Gminy Łososina Dolna
      tel. 18 41 41 889,   pok. 303b
    6. Kasprzyk Monika – młodszy referent dla Gminy Kamionka Wielka i Miasta Grybów
      tel. 18 41 41 879,   pok. 303a
    7. Korek Teresa - inspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
      tel. 18 41 41 851,  pok. 301
    8. Kotecki Piotr – samodzielny referent dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 885,   pok. 305
    9. Leśniak Tomasz - podinspektor dla Gminy Nawojowa i Gminy Łabowa
      tel. 18 41 41 863,  pok. 303a
    10. Łuczak Joanna - inspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
      tel. 18 41 41 899,  pok. 303c
    11. Mrówka Magdalena - specjalista dla Gminy Gródek nad Dunajcem
      tel. 18 41 41 886,  pok. 303c
    12. Obiała Maria - inspektor dla Gminy Chełmiec
      tel. 18 41 41 884,  pok. 305
    13. Paruch Katarzyna - podinspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
      tel. 18 41 41 871,   pok. 301
    14. Ramza-Pałancewicz Marta - podinspektor dla Gminy Korzenna
      tel. 18 41 41 878,  pok. 303b
    15. Smajdor Mateusz – młodszy referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz  Miasta i Gminy Piwniczna  - Zdrój
      tel. 18 41 41 882,   pok. 304
    16. Szkaradek Anna - referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz
      tel. 18 41 41 882,   pok. 304
    17. Wyskiel Agata - podinspektor dla Gminy Grybów
      tel. 18 41 41 877,  pok. 303c
    18. Zygadło Tomasz - referent dla Gminy Podegrodzie i Gminy Łabowa
      tel. 18 41 41 853,   pok. 303a
  • 10. Elektroniczny formularz

Formularz do druku

  • WNIOSEK o pozwolenie na rozbiórkę (PB-3)
  • Informacja uzupełniająca do w/w formularza (w razie potrzeby)
  • WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji oraz dziennika budowy
  • WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji
  • WNIOSEK o wydanie dziennika budowy
wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2022-08-03 | 14:51