Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Budownictwa
Grupa tematyczna: Budownictwo

Pozwolenie na budowę - zmiana decyzji [BUD-2]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego 
    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej

  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek inwestora, do którego należy dołączyć:

    1. Ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę (której dotyczy zmiana);

    2. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany przedstawiający wnioskowane zmiany  wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia  wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów, w postaci:                               a) papierowej  - w 3 egzemplarzach albo
    b) elektronicznej
    lub
    4 egzemplarze projektu budowlanego (zmienionego) w przypadku gdy zamierzenie realizowane jest w oparciu o projekt budowlany sporządzony na podstawie przepisów obowiązujących przed nowelizacją ustawy Prawo budowlane (ustawa z dnia 13 lutego 2020r. o zmiane ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw);

    3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w przypadku braku miejscowego planu zagspodarowania terenu);

    4. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;

    5. Dziennik budowy (do wglądu);

    6. W przypadku działania przez pełnomocnika – upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/;

    7. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

    UWAGA: Wniosek składa się w postaci papierowej albo w formie dokumentu elektronicznego. Formularze wniosków w formie dokumentu elektronicznego udostępnia GUNB pod adresem elektronicznym: https://e-budownictwo.gunb.gov.pl

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    Nie podlega opłacie skarbowej z wyjątkiem przypadku, gdy zwiększa się powierzchnia użytkowa budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna – za każdy m2 nowej powierzchni użytkowej 1 zł, lecz nie więcej niż 539 zł.

    W przypadku działania przez pełnomocnika - 17 zł za użycie pełnomocnictwa.

    Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowego Sącza
    ING Bank Śląski  S.A. Oddział Nowy Sącz nr 33 1050 1445 1000 0023 5299 0531

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Małopolski) za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Budownictwa
    Siedziba:
    ul. Strzelecka 1
    33-300 Nowy Sącz
    Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek 7.30-15.30

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Janusz

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Aneta Selwa – z-ca dyr wydz. 
       tel. 18 41 41 862,    pok. 302

    2. Jarosz Aneta - inspektor 
       tel. 18 41 41 873,   pok. 302

    3. Bomba Andrzej - podinspektor dla Gminy Łososina Dolna i Gminy Rytro
       tel. 18 41 41 889,   pok. 303b

    4. Cichońska Monika – młodszy referent dla Gminy Kamionka Wielka i Miasta Grybów
       tel. 18 41 41 879,   pok. 303a

    5. Gomułka Liliana – referent dla Gminy Łącko
       tel. 18 41 41 869,   pok. 303b

    6. Kotecki Piotr – samodzielny referent dla Gminy Chełmiec
       tel. 18 41 41 885,   pok. 305

    7. Leśniak Tomasz - podinspektor dla Gminy Korzenna
       tel. 18 41 41 863,  pok. 303a

    8. Mrówka Magdalena - specjalista dla Gminy Gródek nad Dunajcem i Gminy Nawojowa 
       tel. 18 41 41 886,  pok. 303c

    9. Obiała Maria - inspektor dla Gminy Chełmiec
        tel. 18 41 41 884,  pok. 305

    10. Paruch Katarzyna - podinspektor dla Gminy Krynica-Zdrój
        tel. 18 41 41 871,   pok. 301

    11. Piwowarski Adrian - podinspektor dla Gminy Grybów
        tel. 18 41 41 899,  pok. 303c

    12. Ramza-Pałanczewicz Marta - podinspektor dla Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna
        tel. 18 41 41 877,  pok. 303c

    13. Smajdor Mateusz – młodszy referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz oraz  Miasta i Gminy Piwniczna  - Zdrój 
        tel. 18 41 41 882,   pok. 304

    14. Szkaradek Anna - referent dla Miasta i Gminy Stary Sącz 
        tel. 18 41 41 882,   pok. 304

    15. Zygadło Tomasz - referent dla Gminy Podegrodzie i Gminy Łabowa
        tel. 18 41 41 853,   pok. 303a

  • 10. Elektroniczny formularz

Formularz do druku

  • WNIOSEK o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
  • OŚWIADCZENIE o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
  • informacja uzupełniająca do w/w formularzy (w razie potrzeby)
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji
wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-03-01 | 14:09