Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Wtórniki dokumentów/ znaków / naklejek / tablic rejestracyjnych [KT-12]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 74a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia wykonawcze.

  • 3. Wymagane dokumenty:

    - wypełniony wniosek o wydanie wtórników,
    - dowód wniesienia opłat oraz odpowiednio dla przypadków:

    1. utrata dowodu rejestracyjnego:
      • zniszczony dowód rejestracyjny lub stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia dowodu rejestracyjnego,
      • jeżeli termin następnych badań technicznych pojazdu nie jest możliwy do odczytania z systemu CEP, należy przedłożyć aktualny odpis tego badania z rejestru badań technicznych pojazdów, a w przypadku jego braku konieczna jest czasowa rejestracja pojazdu celem przeprowadzenia badania technicznego – należy wówczas złożyć do depozytu tablice rejestracyjne oraz dokonać stosownych opłat
    2. utrata pozwolenia czasowego:
      • zniszczone pozwolenie czasowe lub stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia pozwolenia czasowego,
    3. zniszczenie znaków legalizacyjnych:
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • tablice rejestracyjne,
      • stosowne oświadczenie złożone przez właściciela pojazdu dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia znaków legalizacyjnych,
    4. utrata tablic rejestracyjnych pojazdu:
      • dowód rejestracyjny pojazdu,
      • zniszczoną tablicę rejestracyjną, pozostałą niezniszczoną tablicę lub  stosowne oświadczenie dotyczące utraty lub całkowitego zniszczenia tablicy rejestracyjnej,

    W chwili złożenia podania i odbioru dokumentów/tablic należy przedstawić:

    - ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - dowód osobisty,

    - dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi:

    • 54,00 zł - dowód rejestracyjny,
    • 18,50 zł - pozwolenie czasowe,
    • 12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych,
    • 80,00 z - tablice rejestracyjne na samochód - 2 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - 1 szt.,
    • 40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - 1 szt.,
    • 30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - 1 szt.,
    • 1000,00 zł - tablice indywidualne - 2 szt.,
    • 17,00 zł – dodatkowa opłata w przypadku działania przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    W dniu złożenia podania w przypadkach: utraty karty pojazdu lub dowodu rejestracyjnego wydawane jest pozwolenie czasowe.

    Dla podań o wydanie wtórników tablic rejestracyjnych złożonych i przyjętych w Wydziale Komunikacji i Transportu  przed godziną 12:00, odbiór wtórników tablic rejestracyjnych będzie możliwy w kolejnym dniu roboczym do godz. 15:00.

    Do miesiąca czasu PWPW S.A. w Warszawie wyprodukuje dowód rejestracyjny, kartę pojazdu i dostarczy dokumenty do urzędu. Etap realizacji można sprawdzić na stronie urzędu lub w serwisie www.pwpw.pl.

    Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego należy:

    - zwrócić pozwolenie czasowe,

    - okazać ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,

    - okazać dowód osobisty.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek MALECZEK - Dyrektor
    Piotr CEBULA – Z-ca Dyrektora

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1.      Artur Andruszewski – Podinspektor

    2.      Małgorzata Berdychowska – Inspektor

    3.      Agnieszka Fiut – Podinspektor

    4.      Magdalena Gargula - Referent

    5.      Paulina Gniewek - Basiaga -  Referent

    6.      Piotr Grabias – Samodzielny Referent

    7.      Agnieszka Jasińska - Podinspektor

    8.      Monika Kipczak – Samodzielny Referent

    9.      Sylwia Kubisz - Referent

    10.   Dominika Maresz  – Specjalista

    11.   Karolina Motyka – Samodzielny Referent 

    12.   Renata Pałka – Samodzielny Referent

    13.   Beata Rakowska -  Podinspektor

    14.   Barbara Rdzawska - Inspektor

    15.   Jadwiga Rój – Inspektor

    16.   Barbara Soboń – Podinspektor

    17.   Przemysław Stelmach – Inspektor

    18.   Katarzyna Szymańska –  Referent

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2024-03-01 | 14:09