Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Rejestracja Pojazdów

Czasowe wycofanie z ruchu pojazdu [KT-15]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    Art. 78a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia wykonawcze.

  • 3. Wymagane dokumenty:

    • wypełniony wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu,
    • dowód rejestracyjny,
    • karta pojazdu, o ile była wydana,
    •  tablice rejestracyjne pojazdu,
    • dowód wniesienia opłat.

    Ponadto należy przedstawić:

    • ważną polisę OC lub inny dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia,
    • dowód osobisty,
    • dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: wyciąg z KRS, pełnomocnictwa.
    • oświadczenie, że samochód osobowy wymaga naprawy w związku z uszkodzeniem elementów nośnych konstrukcji 
  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi:

    • 80,00 zł – za wycofanie samochodu ciężarowego, przyczepy, ciągnika samochodowego, pojazdu specjalnego, autobusu - na kores 2 miesięcy lub wycofanie samochodu osobowego na okres 3 miesięcy,   
    • 4,00 zł za każdy miesiąc - za wycofanie pojazdu do 12 miesiąca,  
    •   2,00 zł za każdy miesiąc – za wycofanie od 13 do 24 miesiąca,   
    • 0,25 zł za każdy miesiąc – za wycofanie od 25 do 48 miesiąca.
    •  17,00 zł – Dodatkowa opłata w przypadku działania przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    30 dni

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.

    Odwołania należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    Po złożeniu podania, usługa realizowana jest niezwłocznie.

    Czasowemu wycofaniu z ruchu podlegają:

    - samochody ciążarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t,

    - ciągniki samochodowe - pojazdy specjalne,

    - autobusy

    - samochody osobowe, które wymagają naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji.

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Maleczek - Dyrektor
    Piotr Cebula – Z-ca Dyrektora

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Artur Andruszewski – Podinspektor
    2. Małgorzata Berdychowska – Inspektor
    3. Agnieszka Fiut – Podinspektor
    4. Magdalena Gargula - Referent
    5. Paulina Gniewek - Basiaga - Młodszy Referent
    6. Halina Gucwa – Inspektor
    7. Agnieszka Jasińska - Samodzielny Referent 
    8. Monika Kipczak - Referent
    9. Sylwia Kubisz - Referent
    10. Dominika Maresz  – Samodzielny Referent
    11. Karolina Motyka - Referent 
    12. Renata Najduch - Referent
    13. Cecylia Potoniec – Podinspektor
    14. Beata Rakowska -  Specjalista
    15. Barbara Rdzawska - Inspektor
    16. Jadwiga Rój – Inspektor
    17. Barbara Soboń – Podinspektor
    18. Przemysław Stelmach – Inspektor
    19. Katarzyna Szymańska – Młodszy Referent

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2022-08-03 | 14:51